Analyses van consumenten kunnen nog veel beter

In het datatijdperk lijkt het soms alsof alles uit te vinden en te voorspellen is. Er is zoveel informatie beschikbaar dat het mogelijk is geworden een vrij nauwkeurig beschrijving van de verschillende soorten consumenten te geven. Toch blijkt dat er nog een flink aantal instrumenten zijn die beschikbaar zijn maar nog onvoldoende benut worden of die beschikbaar zijn, maar nog niet van de hoogst mogelijke kwaliteit zijn. Het is dus goed mogelijk om het consumentengedrag nog vele malen beter te voorspellen in de toekomst. Hiervan zijn een aantal voorbeelden. Denk bijvoorbeeld aan de volgende zaken.

Beelden vertellen meer
Een factor die nog te veel door bedrijven onderschat wordt, is de kracht van beelden. Aan de hand van beeldanalyse kan heel veel informatie gewonnen worden die in de algoritmes die gebruikt worden kan worden verwerkt. De beelden kunnen namelijk nog veel meer vertellen over de persoonlijkheid die uit zijn gedragingen online bijvoorbeeld niet te filteren zijn. Het zou dan bijvoorbeeld gaan om de reactie op verschillende smaken, maar ook het gedrag met betrekking tot de gevoeligheid voor trends is beter in kaart te brengen met behulp van beeldanalyse. Hier is dus nog heel veel winst te boeken voor ondernemers.

Voorspellende gave
De mogelijkheid zaken te voorspellen is zeer belangrijk geworden voor retailers. Daarmee hebben zij veel meer de mogelijkheid om de consumenten maximaal te bedienen gekregen. Dit is bijvoorbeeld ook de reden waarom steeds meer zaken gepersonaliseerd kunnen worden zodat elke consument afzonderlijk op elk moment maximaal bediend kan worden. Dit kan nog veel verder worden uitgewerkt wanneer nog veel meer informatie te vergaren is aan de hand van beelden, maar ook een aantal andere analysemethoden die nog onderbelicht worden wanneer de algoritmes worden opgesteld. In de komende jaren zal er een sterke ontwikkeling op dit gebied gaan plaatsvinden.

You may also like...

Leave a Reply